mandag 27. august 2012

UFO-helg og vinnerlykke...

Helgen er over, og høsten banker på døra.. Det er deilig frisk luft ute, og helt ærlig så sover jeg bedre om natta nå.. :)
Jeg liker høsten.. Ja, jeg liker vår og sommer mye bedre, men hver årstid har sin sjarm synes jeg. Trærne skifter farge, og det er et vell av rødt, oransje og gult.. Det er vakkert!! :)

Jeg har benyttet denne helgen til å gjøre ferdig et par ufoer som har ligget en god stund.



Dette nettet lå klar til hekling rett før jeg ble operert i juni. Fikk heklet det ferdig i løpet av ganske kort tid, men hekling har ikke vært veldig heldig for albuen min så det har blitt liggende.. Manglet bare hankene, og det ble, som du ser, bare én hank(skulle vært to).. Grunnen til det er at det var et herk å hekle rundt med kun 5 masker og såpass tykt garn (Paris). Blæææh!!
Nettet ble ferdig i går. :)

Ufo nr 2 var min Vancouver genser som jeg har nevt et par ganger tidligere.. Den har ligget leeeenge!! Når jeg endelig fikk satt meg ned og strikket arm nr 2, så måtte jeg rekke den opp, for den ble smalere enn den andre.. Grrr.........
Dermed ble den liggende enda litt lenger. Tok mot til meg og fikk strikket den ferdig, og da var det bare monteringen igjen. Det er også noe herk, liker det ikke i det hele tatt.. Men merklig nok, så gjør det seg ikke selv. :) Så jeg tok meg i nakken og satte meg ned i går etter at jeg ble ferdig med nettet og brettet opp ermene.. Det skulle monteres genser!!
Jeg ble ferdig!! Juhuu!!! :)) Det ble sent i går kveld, for å ha sagt det.. hehe...

Her er resultatet, mangler vask og kanskje litt damping.. Men DET er jo bare a piece of cake.. hehe...


Den er strikket i Dale Falk på pinne 3,5 i str S. Jeg skal sette inn snor i løpegangen nede.

Jeg var så heldig å vinne en give away til!!! Jippi!!! Jeg var med i trekningen som Emilie med bloggen Hekling og annet ræl! hadde for litt siden.. Og du kan tro overraskelsen var stor da hun sendte meg melding om at jeg hadde vunnet.. :)

Dette vant jeg:

Nå skal jeg tenke ut hva jeg skal bruke det til, det har jeg ikke anelse om enda.. :)
Tusen takk Emilie.. :))))

Det er alltid stas å få nytt garn, og jeg har ikke prøvd noen av disse merkene før. Jeg har kommet litt der hvor jeg synes de har veldig traust og tildels kjedelig garn i butikkene her hjemme. Jeg har funnet mange spennende nettbutikker som har et vell av garn, og jeg føler meg som ei lita jente som er inne i en godtebutikk for første gang.. *kniiis*... Jeg "vindusshopper" i nettbutikkene støtt og stadig, og lista over det jeg har lyst på begynner å ligne en toalettrull som er rullet helt ut... hehe.. Den er med andre ord laaaaang!!!


Nå som jeg er ferdig med de planlagte ufoene, (ikke at det var planlagt at de skulle bli ufoer altså..men å få de ferdig..) så fortsetter jeg på Camomillesjalet mitt, og jeg holder på med Driftwood genseren min som er strikket ovenfra og ned.


Sjalet er strikket i originalgarnet Isager Strik Tvinni Tweed og Isager Strik Alpaca 1. Driftwood genseren strikker jeg i Lorna's Laces Sheperd Worsted, 100 % superwash Merino ull, i rosa og offwhite. Dette garnet kjøpte jeg hos Tibialia, og det er såå mykt og godt å strikke av.. Kjempefornøyd!! :))


Jeg har aldri strikket ovenfra og ned før, men det blir ikke siste gangen, for det var utrolig kjekt. Jeg var veldig spent på om den kom til å passe, for den så veldig liten ut.. Men jeg fikk prøvd den og den sitter som et skudd!! Heldig med den, hehe.. Jeg strikker den i str L, så den er nok litt liten i størrelsen. Bruker vanligvis S/M.

Som du ser, så er det ikke mye søm å skryte av om dagen. Jeg har nok en liten sytørke, men Sybilla venter tålmodig på at jeg skal komme i modus igjen. :)
Jeg er knallfornøyd med Pfaff maskinen min, jeg finner stadig nye finesser, og den syr godt.

Det er nydelig vær her i dag, og jeg må vel ut å klippe enga (les plenen) igjen.. Skjønner ikke at jeg gidder å sette bort klipperen mellom hver gang, for du kan nesten høre at gresset gror..  :)

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer jeg får, og velkommen til nye følgere. :) Stas at akkurat DU har lyst til å følge meg!!

Jeg ønsker deg en kreativ, strålende mandag!!

Klem fra
Quiltefeen

4 kommentarer:

  1. grazie per la visita, molto bello anche il tuo blog...e le borse che crei.
    un caro saluto
    nunzia

    SvarSlett
  2. Om du ikke har søm å skryte av nå, så kan du i alle fall skryte av at du har fullført flere fine prosjekter! Og jeg regner med at det er ikke lenge før du igjen kan vise det ene sømproduktet etter det andre, så produktiv som du er;)

    SvarSlett
  3. 2 ferdige ufoer på en helg er meget imponerende!! Og den driftwooden kommer til å bli kjempefin!!
    Ha en strålende dag!

    SvarSlett
  4. Deilig å bli ferdig med ufo'er... :O)
    Både genseren og vesken ble veldig fin. Likte så godt fargekombinasjonen i vesken din... :O)

    takk for den hyggelige kommentaren på bloggen min!

    SvarSlett