søndag 27. juli 2014

Steeking... Hææ??

Altså... Man lærer noe nytt hele tiden. Og det er jo veldig bra! Man får utfordret seg selv litt og man føler seg bra når man får til noe nytt som ikke er prøvd før. :-)
Sånn har jeg det akkurat nå... 
Jeg hørte om begrepet STEEKING for ikke så lenge siden. Hææ?? Hva i all verden er det?? 
Joda, det er å klippe i strikketøyet UTEN å sy på maskin først. Det syntes jeg hørte veldig skummelt ut.. Så for meg senarioet der all jobben jeg hadde gjort ved å strikke jakka gikk til h.. fordi alt raknet pga at jeg utelot den betryggende maskinsømmen.
Men vet du hva?? Det gikk strålende!!! :-D Juhuu!! 


Jeg heklet fastmasker etter oppskriften langs hver side av klippemaskenes midtmaske. Dro maskene litt fra hverandre......... Tok frem saksa.....klippet.....


Og vips..... så hadde jeg en åpen jakke!! :-)
"Ikke værst" tenkte jeg fornøyd.. Hehe, lov å være litt fornøyd med seg selv vel? 
Nå strikker jeg på siste ermet, og kofta "Loppa" fra Pinneguri, aka Ann Myhre, er snart ferdig! 
Og jeg har garn til en kofte til, for denne likte jeg både mønsteret og fasongen på.. :-)


Strikker på pinne 2,75 og 3, og str L. Passer helt perfekt!! ;-D
Mønsteret kommer for salg i august, og du kan glede deg, for denne er artig å strikke!!

Ha en strålende søndag!

Klem fra 
Quiltefeen

6 kommentarer:

  1. Dette ser ut som en kjempefin kofte! Gleder meg til å se mer detaljbilder.
    Tøft å prøve ut nye teknikker på strikkefronten - og kjekt når det går bra :)

    SvarSlett
  2. Hola, cuanto tiempo sin saber de tí, espero que te este yendo genial.
    Me encantan tus jerseys y me gusta la combinacion de lanas de este.

    Bsos y feliz semana.

    SvarSlett
  3. Har nettopp gjort det samme med en jakke. Men den hadde litt nylon i seg, og derfor måtte jeg sy litt med maskinen også...sånn i tilfelle !
    Greit å få prøvd ut. Gikk lett å hekle kanten.
    Her nytes late feriedager, ahhhh.....
    Fortsatt god sommer.
    Fra Sylvia :)

    SvarSlett
  4. Ser ut som en veldig fin kofte. Likte fargene godt. Har sett at mange klipper uten å sy. Jeg har veldig lyst til å prøve, men har ikke turt enda. Men har jo enda ikke sett at noen har skrevet om at det ikke har gått bra. Så jeg får vel prøve på der en gang.
    Fortsatt god sommer :)

    SvarSlett
  5. GENIALT;) Dette må prøves ;)

    Sommerklem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  6. Så bra! Får kanskje prøve meg på steeking jeg og når jeg strikker den kofta!

    SvarSlett