søndag 27. januar 2013

"Brennende Kjærlighet" og en UFO ferdig

Det første votteparet i vottealongen jeg er med i, er ferdige. Og det kun noen dager før neste mønster kommer ut.. :)
Brennende Kjærlighet tok litt tid, for jeg ble egentlig ikke helt fornøyd med resultatet av den første votten. De er strikket i Finull på pinne 4,5, og synes de ble veldig ujevne. Og når jeg ikke blir helt fornøyd, så blir de enten liggende, eller så rekker jeg opp..
De ble liggende.. Ganske lenge... Men etter å ha sett vottene til ei på strikkekaféen, så fikk jeg siste dytten for å få de ferdige. Vottene til Hege ble nemlig kjempefine!! :)

"Brennende Kjærlighet"

Jeg ble fornøyd med fargevalget, og selv om jeg trodde at de aldri i verden skulle passe til mine store hender, så gjør de faktisk det.. Etter litt strekking og draing, så fikk jeg det til. De er lange på skaftet, og det er deilig når det er skikkelig surt og kaldt ute. Skal ikke se bort i fra at det kanskje blir flere av disse en gang.. :)

Over all forventning så har jeg fått gjort ferdig en UFO i dag, som har ligget en lang stund (den også, ja.. ) Det er kjolen DOMINIQUE, fra Karen Noe, som er strikket i dominoruter på pinne 3,5, med kontrastfarge langs rutene. Jeg har strikket den i blå Shetlandsull.. Nesten litt tweedaktig på nært hold. Det var en utrolig artig kjole å strikke.. :) Nå må den bare vaskes og strekkes i fasong. Fasongen er jeg egentlig litt skeptisk til, den er nemlig ballongformet.. Hmm..... Vi får se hvordan den blir.. hehe....

Dominique

Kanskje jeg legger ut bilde med meg inni kjolen.. hehe.. men lover ingenting!! :) Er det noe jeg ikke kan fordra, så er det å se bilder av meg selv.. Er det fler som har det sånn?? Jeg sniker meg helst unna kameraet, men ikke alltid jeg lykkes i å gjemme meg bort.. :)

Etter en god treningsøkt i formiddag, kan jeg nå sette meg ned med veldig god samvittighet med pinner og en film på Netflix.. Det er godt å være i gang, selv om det fortsatt er vanskelig å komme seg ut døra. Men bare jeg får til noen ganger til, så er det veldig mye enklere. Jeg har nemlig tendenser til å bli litt hektet, hehe..

Skylappene er på, musikken er plugget i ørene, og jeg lukker alt og alle ute når jeg trener. Jeg er veldig klar over at jeg er laaangt forbi 20-åra, spesiellt når jeg løper på tredemølla og ei lita snerten snelle spretter opp på mølla ved siden av meg og begynner å løpe uten så mye som å hive etter pusten.. Uæææ!! Jeg snubler meg igjennom programmet mitt (intervalløping), og prøver å gå av mølla med en viss verdighet (går som regel veldig dårlig, da tunga henger som et slips, og trynet lyser opp som et fyrtårn i tåka)... Musklene jeg hadde før operasjonene har forsvunnet, og de kommer ikke tilbake på kommando (dessverre).. Jeg blir lang i maska når jeg oppdager at jeg bare klarer halvparten av vekten som jeg klarte i fjor..Hmm..

Vel... Jeg har et mål.. Jeg skal klare like mye vekt som før innen sommeren.. Det håper jeg er et realistisk mål, selv om jeg har fått beskjed om at jeg aldri blir 100 % bra igjen.. Sta som jeg er, så skal jeg nok få det til.. :)
Må bare finne de dagene som Sandefjord Fotball gutta IKKE trener.. Trenger jeg å si mer?????? 10-15 muskuløse gutter, og så meg da.... Klara Ku.. Nææææh!! Tror ikke det, nei... :) Ikke heeeeelt tilpass der gitt... Hehe..
Jeg fyller 40 i år.. I følge sertifikatet mitt i alle fall.. Men jeg sliter litt med at hode og kropp ikke er helt på samme bølgelengde!! Kroppen er nok rundt 40, men det er ikke hodet mitt!! Der er jeg vel ikke en dag over 20!! Ikke rart det blir kortslutning av og til.. :/ :) Men jeg får meg jo en og annen ubehagelig overraskelse da.. *sukk*... Når det en sjelden gang går opp for meg at jeg nå befinner meg i gruppen "godt voksen"..
Meeeen.. Som sjefen min sier: "Det er ikke vits i å bælje selv om man får en kjøttøks i hue". :)

Ute snør det, det er kaldt og det blåser.. Det er svinglatt på veiene og jeg kjenner at nå er jeg rimelig lei vinter og kulde.. Jeg fyrer i ovnen, kaffen er nytraktet og jeg nyter ettermiddagen i fred og ro.. Har ikke tenkt til å lee på en eneste tå en gang.. :)
Håper du også koser deg denne søndagen.. :)

Vi prekas!!
Klem fra
Quiltefeen





4 kommentarer:

  1. Det er godt å ferdigstille prosjekter! Vottene ble kjempefine! Kjolen ble også stilig:) Kos deg resten av søndagen:)

    SvarSlett
  2. Kjempefine votter, godt du ble ferdig! Kjolen ser flott ut, hadde vært artig og sett den på deg da .. :)
    Hørtes koselige ut med fyr i ovnen og nytraktet kaffe! :)
    Kos deg videre!
    Klem Lisa

    SvarSlett
  3. Nydelige votter du har laget, fint fargevalg! Kjolen ser også spennende ut!
    Så flink du er som trener, stå på! :-)

    SvarSlett
  4. Takk for besøket i bloggen;)
    Så flotte votter.
    Å vise frem bilder av seg selv er ikke stor stas nei men håpervå få se deg i ballongkholen snart.
    Kos deg med strikkinga

    SvarSlett