torsdag 31. januar 2013

En litt annerledes form for håndarbeid..

Etter noen diskusjoner frem og tilbake med eldstemann, gikk jeg med på å bytte rom. Igjen...... *sukk*..(at jeg ikke lærer........)
Han vil opp fra kjelleren, tror han føler seg litt alene der nede.. :) Koselig at han vil være litt "nærmere", selv om det bare er snakk om en etasje.. hehe..
Altså.. at det går ann å ha såå mye ting inne på et lite rom???? Himmel!! Og det verste er at det er MITT rom det er snakk om!! Illevarslende, spør du meg.. :) Det er bokser og bøker og hauger med stoffer og garn, duppeditter og andre ditter overalt!! Har båret saker og ting ned (og bare en liten brøkdel opp, Aleksander er av den ryddige typen) i flere dager.. :/  Og det står en seng i stua...Hmmmm.....
Når jeg nå allikevel skulle bytte rom, hadde jeg planer om å legge gulv nede i kjellerstua. Det ble kjøpt i sommer. Og Kristin gjør ting hun ikke kan. Jeg måtte jo bare prøve.. :) Og vet du hva?? Det gikk fint!! Weee!! *stolt*

Tror det blir veldig fint. :)



Jeg bor i et gammelt rekkehus fra 60 tallet. Det nydelige (not!!) teppet i kjelleren ble lagt en gang på tidlig 80 tallet. Hvor smaken har vært hen når de valgte teppe vet jeg virkelig ikke, men det var sikkert dønn moderne den gangen.. :) Og når man legger til trehvite vegger og tak (som jeg på mine 1,60 rekker opp til), veldig gulnet, så kan du selv tenke deg for en dyster og mørk bunkers det var der nede.
Tak og vegger ble malt for noen år siden, men teppet ble ikke gjort noe med..
Nå blir det et helt nytt rom!! Og bare jeg fikk teken på det, så gikk det ganske fort også. Tok meg to ettermiddager/kvelder. Mangler bare bittelitt inntil veggen, måtte låne en sånn elektrisk sag (rotterompe), for å sage laminaten på langs for hånd er uakuelt.. :)
Skal bruke helgen nå på å bli ferdig og få ting på plass. Det ser jeg så frem til, for nå står huset mitt på hodet. Det blir jeg sånn passelig megastresset av..

FØR

ETTER :)


En stor, ikke så hyggelig, overraskelse fikk jeg meg da jeg skulle ha på plass mine Benno stoffhyller(cdhyller).. Det er for lavt under taket til min store frustrasjon.. Og jeg som har et skap også som jeg skal ha der nede. Det er akkurat tykkelsen på laminaten som utgjør forskjellen. Vi snakker kanskje en halv cm!! GRRR..... !!! For å si det sånn.. det ble mange gloser som ikke egner seg på trykk.. hehe....
Må prøve å få kuttet litt i bunnen, (det skal IKKE jeg gjøre, for da blir det garantert skjevt), for hele poenget er jo at jeg skal kunne ha alt stæsjet mitt rundt meg..

Vel, det var litt annerledes håndarbeid, nå skal jeg krype til sengs med en bok. Er rimelig sliten etter flere dager med sjauing hjemme, pluss at vekkerklokka har ringt kl 04.20 hver morgen denne uka. Men det går bra, for i morgen er det jo HELG!!!!!  :) :) :)

Skal ta bilder når mitt nye krypinn er ferdig. Og så skal jeg få sydd litt igjen! Det gleder jeg meg til, for nå er det lenge siden sist. :)

Ha en fortreffelig kveld videre..
Torsdagsklem fra
Quiltefeen



4 kommentarer:

  1. Stygt å le, men jeg kjente meg godt igjen. Vi har for mye ting og tang, og alt må vi jo bare ha! Syns du var flink jeg. Blir flott når alt kommer på plass. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Hei på deg;)
    For en jobb! Men du og du så fint det blir!Flink du er som kaster deg uti det og legger parkett;)
    Tror du må være en av oss damene som har en liten formue på arbeidsrommet;) Jeg tror jeg skal hente ut noen stoffbiter der når det kommer krav om årsavgift på bil!!
    Jeg driver på og rydder arbeidsrommet! Men det går tregt, og i ettermiddag ble det en altfor laaaaang middagslur;))

    opp kl 04.20, det er jo midt på natta;)))
    Ønsker deg en fin dag i morgen;))

    Klem fra Ann-Mari


    SvarSlett
  3. Deilig å få ut det gulvteppet!!!! Kjenner til problemet med for lav takhøyde til ( nyinnkjøpte) skap. Kjekt da med en handyman med riktig redskap i garasjen. Du er nok også en av de rike - på stoff! Jeg begynte å regne om til kroner for en tid siden, men sluttet....... Beløpet ble svimlende høyt!
    Rommet ditt blir nok flott, og så flink du er som legger gulv selv!

    SvarSlett
  4. Så flott det blir .. Skjønner godt at du ikke vil ha det gulvteppe der ja..

    SvarSlett