tirsdag 2. oktober 2012

Dørstokkmila, litt strikk og litt søm...

Jeg har hatt en pangstart på dagen i dag.. Før kl 08 sto jeg på døra til treningssenteret for en ny veiledningstime. Jeg har vært sofasliter siden mars, og nå følte jeg VELDIG for å bevege litt på skrotten igjen. Jeg var inne i gode treningsrutiner og var ganske flink før jeg ble sykemeldt, men så har altså alt blitt borte..
Dermed var det bare å overkomme dørstokkmila *puh*.. den var sabla lang og tung og komme over.
Jeg har fått nytt treningsprogram, kun nedre del av kroppen enn så lenge, og kommer til å få utrolig flotte, lange(???? No way, rager bare 161 cm over bakken), smekre, sexy bein om en stund... :/ (Jada, jeg vet... men det ER lov å drømme da.. hehe).

Sånn utenom trening og fare for at jeg virkelig trenger hjelp for å komme meg ned trappa om et par dager og utover, så har jeg fått puslet litt både på syrommet og med strikking.
Jeg er turnusstrikker, hehe.. Strikker litt på et prosjekt, og så bytter jeg litt på. Trenger litt variasjon, for jeg kan bli så inderlig lei store prosjekter. Og da blir de ALDRI ferdige!!!!
Her er et lite ferdigstilt prosjekt:
Et par kortsokker, strikket i Sisu på pinne 3.
Mønsteret fant jeg her.






Jeg har også vært på date med Sybilla. Det begynner å løsne så smått, og jeg koser meg på syrommet.
Jeg har planer om å gjøre ferdig et stort teppe, hvor jeg har vegret meg for quiltingen, for det er jeg absolutt ikke god på.. Det er så mange flotte mønster, men jeg har ikke sjans til å få det pent. Skulle gjerne gått kurs for å lære meg mer.
Dermed blir det enkel quilting, og kanskje jeg kan "utvide" den når jeg har lært mer. Men uansett så skal jeg prøve å få det ferdig, for teppet står på UFO lista til quiltelaget, og skal vises frem i november. Uæææh!!

En Ipadveske har sett dagens lys..Den er i utgangspunktet etter et mønster av AnnaKa, men jeg har forandret litt på det. Jeg har droppet veskeplasten på lommene, og Firmstay er byttet ut med dobbelt lag med platevatt.
Stoffet liker jeg veldig godt, bare synd at nå har jeg ikke mer igjen av det. Kjøpte det fra USA i våres. Fóret er rosa lille Martine.

Foran

Baksiden med glidelåslomme og hjerteknapp til lukking

Glidelåslomme som kommer til syne når man åpner lokket

Den er godt polstret. :)

God plass til Ipad og kabel + +




Holder på med litt annet også til messene, men her venter jeg på posten, og får ikke gjort meg ferdig enda.. Klarer du å gjette hva det blir?







Nå tar jeg med meg kaffen opp på syrommet igjen, må passe på mens jeg er i siget.. :)
Ønsker deg en strålende dag!!

Klem fra
Quiltefeen

9 kommentarer:

  1. Hei! Nå er vi kanskje på besøk hos hverandre samtidig! Morsomt! Takk for hilsen og lykke til i trekningen! Tar meg en runde her hos deg....med tekoppen!

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Du er flink som trener! :) Hvorfor være stor, når man er lykkelig som liten! :))
    Ja, det er godt med variasjon i håndarbeidet! Jeg hekler litt og syr litt om hverandre. Bruker forresten den fine strikkeveska du la ut veiledning på, til hekletøyet mitt. Den er jeg veldig glad i. :)
    Fine sokker, de så gode ut. Og flott og praktisk Ipadveske! Håper du ikke må slite for mye med å få teppet ferdig.
    Ha en strålende dag du også Kristin! :)
    Klem Lisa

    SvarSlett
  4. Så søte sokker. Og den iPad-veska ble jo super. Mye finere enn den triste sorte i scai jeg har...

    SvarSlett
  5. Liker veldig godt i-pad veska! Og sokkene er søte.
    Lykke til med treninga - det er alltid verst å få kommet i gang :)
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  6. Så flink du er...både trener ,strekker og syr
    Kjempe fine ting både mappe og sokker
    Kreativ kveld til deg

    Klem

    SvarSlett
  7. Nydelige søte sokker, godt til gufne høstkvelder fremover!
    Ipad-veksa var kjempefin, det minner meg litt på at jeg også har tenkt å sy noen slike til messene i november. Phu, tiden strekker jo ikke til..... :-) Lykke til med treninga, jeg er inne i en trenings-tørke-periode, men er litt ute i skog og mark, det er jo så deilig nå med det nydelige høstværet vi har i trøndelag. Ha en fin onsdag :-)

    SvarSlett
  8. Hei på deg;)
    Jippi her er det høstferie;)))
    Snart klar til å dra på fjellet. Må bare ordne med litt sy-tøy. Ja, jeg må ha alternativer jeg også!! Skappel genser på strikkepinnene. Liker ikke de tykke pinnene:(
    Glassene jeg bruker i lyktene mine er telys holdere. Skal prøve meg med noen IKEA glass nå i ferien.

    Ønsker deg en flott helg;)

    Klem fra Ann-M.

    SvarSlett
  9. Kjempefine sokker og veske:)
    Du er skikkelig flink ser jeg;)
    Fortsatt fin lørdagskveld til deg!
    Klem

    SvarSlett