søndag 13. mai 2012

Den store blåsbortdagen.. Det blåser jeg i... Hehe..


Det blåser!! Uansett hvor jeg vender meg, så blåser det..Skikkelig!! (I alle fall til sør å være..hehe) Jeg begynner å få nok altså! Savner de fine dagene vi hadde her for en stund siden, med opp i mot 20 varmegrader og strålende sol.. Men innser jo at vi muligens har blitt en smule bortskjemte her på solkysten.. :)) Får heller være veldig glad for de fine dagene vi får utdelt, vi bor jo tross alt i Norge.. :) Så derfor blåser jeg rett og slett i været, får jo ikke gjort noe med det allikevel.. :)
På sånne dager er det utrolig godt å være inne, og heller pusle litt med stoffer og evt garn.

En ting jeg ikke er særlig begeistret for, er å stryke klær.. Det er virkelig et tiltak, men må dog gjøres av og til.. Stoffer derimot... Det er jo rent artig å stryke stoffer!! Nye, flotte, deilige stoffer som varsomt er vasket og tørket, før de skal strykes og sirlig brettes og legges i den skuffen/hylla de hører hjemme. :))
Det har jeg kost meg med i dag. Jeg har strøket og strøket, brettet og brettet.. Nå er alle nye stoffer vasket og strøket, og da er det bare å sette seg ned og tenke ut hva man skal lage av disse vidunderlige fargeklattene som smiler så pent der de ligger.. :)
Inntil jeg finner ut av det, har jeg funnet fram litt stoffer som jeg har tenkt til å bruke i morgen. Hva det blir, får du se da.. :)



Jeg har også fått forespørsel om å legge ut bilder av en veske jeg sydde for en tid tilbake. Selvfølgelig gjør jeg det.. :)
Her er den:










Denne er sydd etter mønsteret til Bente Malm, "Bentes skulderveske" og er ca 17x9 inch (43x23cm)
Det er ganske grovt stoff, så det er litt hold i vesken, "Viva la France" :)
Det er glidelåslomme inni, og det er en lomme på hver side på utsiden (rett under trekantspissen), pluss en i front. Det er masse plass til det en skulle ha brukt for, og henger godt på skulderen. 

Jeg har fått heklet et par, tre runder på sjalet i forrige innlegg.. Hver runde tar litt tid, og verre skal det bli.. Men det tar jeg med knusende ro, for jeg slapper virkelig av så lenge jeg ikke går lei. Det skjer snart, vet jeg.. :)
Men i påvente av garnet jeg har bestilt, så er det dette jeg pusler litt med foran tv'n om kvelden.

Håper du har hatt en flott søndag, uansett vær.. :) Og takk for at du tok deg tid til å kikke innom..

Quiltefeen

2 kommentarer:

  1. Lekker veske, flott kontrast mellom de to stoffene du har brukt!
    Jeg er også lei av vind og lave temperaturer. Godt da å ha en fargerik hobby! Kjenner godt igjen dette med stryking, det er et ork å stryke klær, men bare gøy på syrommet. Der er det jo trim å bevege seg mellom symaskin og strykebrett.....
    Ha ei fin, ny uke med 17.mai!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelige ord i min blogg.
    I natt har vi nesten blåst heeeelt bort. Trodde først det var noen som gikk rundt i gården vår. Sto opp for å ta en titt, men det var nok bare vinden som blåste. Huff å huff, nå lenget jeg mot sommer og varme.

    Lekker veske du har sydd. Modellen er flott og du har virkelig valgt et lekkert stoff :-)

    SvarSlett