torsdag 3. mai 2012

Sol, sommerfølelse, vesker og sokker.. :)

Jeg har vært uten nett noen dager, til min store frustrasjon.. :( Torsdag forrige uke fikk jeg beskjed av Canal Digital at det tok 1-3 dager, regnet fra mandagen etter!! Men jammen sto mannen på døra mandag formiddag.. :) Ble veldig positivt overrasket over at det gikk så fort.

Har i mellomtiden fått ferdig et par vesker som manglet litt småplukk, et par sokker og jammen meg en kjole også...

Det har vært et par dager nå med et alldeles nydelig vær, det er varmt og sola smiler ned til oss her i Sandefjord. Det er rundt 17-18 grader i skyggen, og jeg har blitt ganske så rød på skuldrene, hehe..




 Dette blir kanskje min nye sommerveske? Den er ca 36cm lang i bunn, og ca 17-18 cm høy målt opp til hankene. Magnetlås under blomsten.. Sydd etter et australsk mønster.




 Jeg innrømmer det: jeg finnes overhodet ikke fotogen, men datteren min innsisterte på at jeg måtte være med på et bilde. hehe.... Hun derimot, stiller velvillig opp som modell når mamma spør.. :)






Dette er en laptopveske/bag, med god plass til laptopen og litt annet stæsj. Lommer innvendig, en stor lomme utenpå og magnetlås.  Mål ca 40x29 cm.





 Denne sommerkjolen er strikket og heklet på tykke pinner (nr 5), så den gikk fortere enn jeg hadde trodd. Den er kjempesøt, mønsteret finnes på Garnstudio sine sider. Jeg skal bruke den over tights, da jeg ikke trives lenger med for korte kjoler.. :))
Det er stropper på den, de synes bare ikke sånn kjolen ligger i sofaen. (Jeg tar nemlig IKKE bilde av meg med den på..) Hehe.....



 Bak er det heklet to store knapper..



Disse sokkene er strikket i Sterk fra Du Store Alpakka. Fantastisk mykt og deilig garn. Jeg liker veldig godt både mønsteret og fargen. Mønsteret kjøpte jeg fra Bitta Mikkelborg. Kjempeartige sokker å strikke, og de blir det nok flere av. :)



De tre bildene over er tatt med blits, de nedenfor uten. Føler ikke at fargen kommer helt til sin rett uansett..


 

 Nå blir det å nyte ettermiddagen ute på verandaen sammen med Sara'n min. Det er bare å passe på så lenge det er fint vær!! :)
Ønsker deg en strålende torsdag videre.. :)

Quiltefeen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar