fredag 25. mai 2012

Holden Shawlette

Yess!! Jeg er ferdig med mitt Holden Shawlette. Jeg har strikket i Malabrigo sock yarn, farge Abril.
Det er mitt første sjal, jeg har strikket mye rart i løpet av årene, men ikke sjal. Det er også første gangen jeg strikker picotkant, det har jeg bare heklet tidligere. Og herlighet så lang tid den siste runden tok!! Det var virkelig en frem og to tilbake(om ikke tre)... Puh!! Men det ble fint da.. :)) Jeg er veldig fornøyd, jeg..
Det er ca 55x25" ( 139x63,5 cm).





Det var ikke akkurat et sjakktrekk å blokke det på et sengeteppe i lignende farger, hehe..:) Ihverfall ikke når jeg skulle ta bilde.. :) Teppet er forresten sydd i flanell og dongeri, etter mønster fra Kari Melsom. 

Detalj fra spissen.

Det er et FANTASTISK sommervær her om dagen. Med temperaturer langt opp på 20-tallet, nydelige, svale kvelder, og dermed kan du nesten bokstavelig talt høre det gro i hagen.


Løyntnanshjertene står i en potte på terrassen, og skal i jorda etterhvert. Må bare finne ut hvor..:) Det hender jeg handler før jeg har tenkt over hvor jeg skal ha blomstene, men stort sett har jeg klart å få det til å se ut som om det virkelig var meningen.. :))

En av mine "Million Bells"




Disse to stoffene skal bli en sommerveske. Den er til en arbeidskollega, og det er hun som har valgt ut stoffene. Det blomstrete stoffet er alldeles nydelig, og jeg tror det blir en knallfin veske. :)
Får se hva jeg kan få til i helgen, men er det knallvær fortsatt, så blir det å sitte ute med noe annet pusleri, og heller bruke ettermiddagen/kveld. Kan jo ikke kaste bort sånne dager med å sitte inne!!! :)


Til slutt et bilde av Sara i kjent positur i sofaen, på teppet sitt.. :) Det er så varmt at hun må lufte magen, hihi.. Hun er jo bare herlig..

Jeg ønsker deg en fantastisk dag, og takk for besøket..:)

Quiltefeen

3 kommentarer:

  1. Kjenner til dette med kjøpe nye blomster uten å vite om det er plass og ev.hvor blomsten skal plasseres.
    Sjalet ser deilig ut, litt for varmt nå, men det kommer sikkert kaldere dager om ei stund....
    God pinse!

    SvarSlett
  2. Lekkert sjal og flott teppe! Nydelige blomster! Jeg liker løyntnantshjerte veldig godt. Det blir gøy å se den ferdige vesken, pent stoff. Kjempesøt hund du har! :)
    Ha en god helg! :)
    Klem Lisa

    SvarSlett
  3. Kjempefint sjal;) Ser skikkelig deilig ut!
    Søt hund du har:)
    Ha ei fin pinse!
    Klem Janne

    SvarSlett