onsdag 25. april 2012

Hmm....

Kristin prøver seg på ting hun ikke kan.. Hehe..
Engelsk mener jeg selv at jeg er ganske så stødig i..... helt til det kom til engelske mønstre.. :/ Det er mange ord og utrykk som jeg aldri har vært borti, men jeg lar meg jo ikke stoppe av den grunn.. Det er mange som strikker og hekler etter engelske mønstre, og jeg kan jo ikke være dårligere! :)
Dermed gjør jeg ting jeg ikke kan. Det blir en del prøving og feiling, strikker, rekker opp, og strikker på nytt.
Og jammen så klarte jeg det til slutt!! :))
Nå gjør Kristin ting hun kan, eller kan litt, i allefall. Det er så mange utrolig flotte pulsvanter, sjal, gensere.. you name it.. Så en kan jo rett og slett ikke begrense seg til norsk/skandinaviskskrevne mønster hele tiden.
Utvalget er jo uendelig når man først har klart å knekke koden til mønster som er skrevet på engelsk.

Jeg har funnet et par pulsvanter hos Fru Keilegavlen, jeg falt helt for de.. Jeg måtte bare prøve.. :)
Pulsvanter er et overkommelig prosjekt som en kan rekke å få ferdig uten at en går lei i ren frustrasjon over å ikke skjønne mønsteret :)


Jeg har brukt Drops Alpaca, farge gammelrosa, pinner 3,5 og 4 pluss heklenål 4.
Mønsteret heter Bronte's Mitts
Tror kanskje jeg var litt hard på dampingen.... :/ Men bedre lykke neste gang?? :))

OLgenseren?? Den ble lagt bort gitt..igjen.. I allefall for en stund, fordi jeg oppdaget at arm nr to var blitt smalere enn den første. Og perfeksjonist som jeg er, klarer jeg ikke å la være å rette på det når jeg vet at jeg ikke er fornøyd..  Sukk... Vel, den blir vel ferdig en eller annen gang. Jeg ble ikke akkurat i godt humør når jeg oppdaget det, for jeg var så godt i gang. Men nå har jeg muligheten til å pusle med litt småprosjekter, forhåpentligvis utendørs i sola. :)

Jeg er visst i en strikkeperiode nå, har fått litt dilla. Hehe.. Hva i alle dager skulle jeg gjort uten håndarbeid??????
Gudene vet.........................................
Har fortsatt mange ideer i hodet om ting jeg har lyst til å sy, men om været skulle slå til, og det blir utsikter til varmt og godt vær, kommer jeg til å ta med strikketøyet ut og nyte våren.

Det er snart tid for konfirmasjon i familien også. Og jeg har tenkt tanken på at jeg må prøve bunaden.. Huff, jeg er nemlig ikke så sikker på at den passer. Mistenker at den kanskje blir litt trang, men får vel passe på å holde pusten og trekke inn magen, og satse på at en eller annen redder meg om jeg skulle bli blå i fleisen.. Hihi....
Neida, så ille er det nok ikke. :) Men det er jammen like spennende hver gang den skal prøves, om den har krympet der den har hengt i skapet. Skulle nesten tro at det var en slags hevn for at den bare henger der i skapet og blir dratt frem en, til nød, to ganger i året.

På tampen fant jeg noen spisebrikker jeg sydde for en tid tilbake. Hadde en real oppryddning i restehaugen min, som var ganske så stor.
Ut av det, etter myye kutting, klarte jeg å få 8 brikker. Det ble 4 røde med blå lukkekant, og 4 blå med rød lukkekant.
Det er olastoff bak, og quiltet veldig enkelt.





Har begynt på et nytt prosjekt, men dette kommer til å ta sin tid, spesiellt med mine vonde armer. Har funnet en sommerkjole, som jeg håper kan bli en slager i sommer. :))

Med dette ønsker jeg deg en riktig fin kveld, og takk for at du tok deg tid til å kikke innom meg. :)

Quiltefeen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar