torsdag 12. april 2012

Velkommen til min lille verden.. :) 

Jøss.... Da har jeg endelig fått rotet meg til å opprette en blogg.. :)

 Det har tatt sin tid, da jeg heller har sittet ganske bedagelig i sofaen og frydet meg over alle de fine bloggene som finnes der ute.

En ting jeg innser, er at det vil ta sin tid å lære seg dette her. Ser jo så flott og fint ut når andre blogger, men når jeg nå sitter her selv, så friker jeg nesten ut av alt som skal på plass.. Meeeen... Det får komme etterhvert. Man lærer jo underveis, ikke sant?? :)

Uansett, nå som du har dumpet borti bloggen min, så håper jeg du vil like noe av det som blir lagt ut.

Jeg får jobbe med saken, og vil få lagt ut bilder og slikt etterhvert. :)

 Snart helg. Igjen......

Det nærmer seg helg, ungene skal til pappan sin og jeg vil få en uke for meg selv. Da kan jeg sitte her i fred og ro og prøve meg litt frem.. Jeg må innrømme at jeg er både skremt og spent. Skremt fordi jeg tror ikke jeg helt vet hva jeg nå begir meg utpå, og spent fordi det hadde vært kult om jeg klarte å få det til. :)
 
Jeg sitter og tenker tilbake på den dagen jeg begynte med quilting. Det har blitt 10 år siden gitt!! Herlighet som årene går. Jeg husker så godt at jeg satt på mitt første quiltekurs, jeg hadde akkurat funnet ut at jeg var gravid med minstefrøkna og jeg var så innmari dårlig!!!! Hehe.. Jeg fikk helt kula bare jeg så symaskinen, så det tok laaang tid før jeg klarte å komme over den der.
Heldigvis gikk det bra, og jeg har kost meg med symaskinen siden. Jeg har noen tørkeperioder innimellom, og de kan faktisk vare ganske lenge. Siste tørka varte nesten ett år.. Jeg har slitt mye med sene- og slimposebetennelse i armer og skuldre. Dermed har jeg ikke hatt hverken lyst eller ork til å sy, eller å holde på med noe slags håndarbeid.

I disse dager er jeg superinnspirert, og har sydd tre vesker. Synes det er skikkelig artig å sy vesker og sekker. Har shoppet stoff og mønster på Quiltefryd i Tønsberg, og må innrømme at jeg ble ganske mange kroner fattigere enn det jeg hadde tenkt. :) Men du verden så moro!!! :)
I morgen blir det en ny dag på syrommet, det ser jeg frem til. Kaffekoppen og god musikk, det er terapi for sjelen. Sara ligger alltid i saccosekken sin og sover ved siden av meg når jeg syr. Hun er alltid med meg, uansett hvor jeg er, så dilter hun etter. :) Hun er verdens herligste dachs.. 

Får vel rydde meg ferdig.. Greit å få ting unna før en tar kvelden. :)
Ha en strålende kveld..

Quiltefeen




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar